måndag 14 november 2011

Bästa mammaprylarna

Det finns speciellt ett par saker som underlättar när jag är hemma med lille Simon.

  • iPhone
Guld värd vid amning. Framförallt vid nattamning. Jag vet inte hur många spel jag har laddat ner och avverkat. Det får inte vara allt för komplicerade spel. Man ska ju klara dem även när ögonen går i kors och hjärnan på lågvarv. På nätterna läses även bloggar och googlas olika mammafunderingar (bebis ont i magen, bebis tappar hår, bebis hostar, bebis sover inte, bebis...)
Nu fungerar även iPhonen perfekt när man vill distrahera Simon. När han gnäller och inte vill sova kan han titta lite på något färgglatt spel och brukar sedan somna. Vad gjorde man innan iPhonen?

  • Hårsnuddar
 Ett måste om man inte vill få stora hårtussar bortslitna av starka små händer.

  • Tradera
Fynda hemifrån. Behöver jag säga mer.

  • Bärsele
 
Om man vill göra annat än att sitta eller gå med en bebis i famnen. Skönt att ha med sig när det protesteras i vagnen.

  • Simons pappa

2 kommentarer:

  1. haha vilka bra tips! och jag undrar också vad tusan jag gjorde innan jag skaffade min iphone?!

    du förresten. den färgglada randiga mattan under matbordet... VAAAAR har du köpt den? en sån vill jag haaaaa! :D

    SvaraRadera
  2. Åh, vad har du för bärsele?! Jag är på jakt efter en ergonomisk!

    SvaraRadera